8. túra - Apple, izé Epöl-szikla

„A túraleírásokat és fényképeket Cseh Balázs, tinnyei lakos készítette.
Balázs családjával 2010-ben költözött a településre, rendszeresen fut és kirándul a falu környékén is.
2020-ban a koronavírus járvány első hulláma során amikor csak a falvaktól, frekventált helyektől távol lehetett a szabadban mozogni, akkor készültek a Tinnye hivatalos honlapon, valamint a falu lakói által létrehozott Facebook csoportban megtalálható túraleírások.”

Máriahalmot elhagyva, de még Epöl előtt található a kanyarban az Epöl szikla, ahonnan remek kilátás nyílik a környező dombokra, mezőkre. Meg lehet állni a kanyarban is több helyen, de ahonnan én indultam, az még jóval előbb, kb. Máriahalom és Epöl között félúton van.

Nehézségi szint: könnyű, abban az értelemben, hogy 2 km fel, 2 km le, ugyanakkor van benne szintemelkedés, amit fura mód inkább lefelé érezni, mikor próbálunk lefelé jövet nem fenékre esni. Babakocsival nehezen járható (szerintem).
Táv: 4 km

TIPP ehhez és minden túrához:

Parkolás:

• Máriahalmot elhagyva lesz először egy rossz minőségű út, majd kicsit jobb, szebben leaszfaltozott rész, majd utána megint pocsék “harckocsipálya”, és egyszercsak jobb oldalon lesz egy becsatlakozó földút. Az autót itt lehet leparkolni úgy, hogy az ember lehúzódik a bokor mellé, így bőven elférnek mellette. Na nem két autó, csak egy, de annyira rossz az út, hogy amúgy sem megy itt egymás mellett el könnyen két autó, valamint nincsen nagy forgalom, nem fogunk közúti akadályt képezni.

1122-es út, Máriahalom, Epöl, Bajna útja, Máriahalmot elhagyva jobbra lesz egy bekötő földút. Ott érdemes parkolni és elindulni.

Ilyen a bekötő út, átvisz a patakon, majd balra kell elindulni a hegy felé.

Bekötő út, ahol a túra indul.

Az erdősáv mellett egy szekérút visz végig, szemben végig ott lesz a cél: az Epöl-szikla

A balra fordulás után haladunk végig a szekérúton a szikla felé. Majd egyszercsak elhaladunk egy vadászles mellett. Itt régen balra kellett tartani és vitt tovább a szekérút, de beszántották, így egy vékony ösvényen, tovább egyenesen kell tartani!

Ilyen kis ösvény fog végig vezetni, egy idő után végig a gerincen a tetőre.

Vékony kis ösvény vezet végig, előbb-utóbb már a gerincen haladunk.

A szikla tetején remek körpanoráma a környékre.